Konwencja CMR i Prawo przewozowe – przewozy drogowe, prawa i obowiązki stron, odpowiedzialność – szkolenie dla spedytorów i logistyków.

Powiemy jaka jest różnica między spedytorem a przewoźnikiem, umową spedycji a umową przewozu i jakie są konsekwencje mylenia spedytora z przewoźnikiem. Omówimy zasady i odpowiedzialność przewoźnika w drogowych przewozach międzynarodowych (Konwencja CMR) i krajowych (Prawo przewozowe). Omówimy rolę listu przewozowego (bardzo ważna!) oraz zasady jego wypełniania. 
Wyjaśnimy czy różni się „zastrzeżenie” od „reklamacji” – terminy i forma ich składania.
Ważne szkolenie dla tych, którzy chcą bezpiecznie i sprawnie przewozić towary transportem drogowym a w razie szkody czy opóźnienia w dostawie skutecznie dochodzić reklamacji.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Umowa spedycji:

  • podstawy prawne umowy spedycji
  • zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy - jak to robić poprawnie
  • odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
  • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
  • składanie reklamacji do spedytora - kto, kiedy i w jakiej formie

2. Ubezpieczenia:

  • ubezpieczenie OC Spedytora - co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
  • ubezpieczenie OC Przewoźnika
  • ubezpieczenie CARGO - argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki”  w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia
  • przykłady praktyczne

3. Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe):

  • nowelizacja ustaw od 1 stycznia 2012 r.: odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru (nacisk osi, przekroczenie masy całkowitej pojazdu), wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia, w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców
  • podstawy prawne
  • przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji
  • list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna, informacyjna a także konstytutywna
  • obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
  • jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
  • jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
  • protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokołów
  • składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
  • formularze reklamacyjne

CZAS SZKOLENIA

8 godzin lekcyjnych (ok. 6 godzin zegarowych)

TERMIN

do ustalenia.

WYKŁADOWCA

mgr Andrzej Sikorski - zawodowy trener, absolwent Uniwersytetu Gdańskiego a także renomowanego Francuskiego Instytutu Zarządzania. Ma za sobą ponad 30 lat pracy w spedycji i transporcie międzynarodowym. Od kilkunastu lat szkoli logistyków, spedytorów i przewoźników.
Jest autorem książki „Transport i spedycja międzynarodowa w handlu zagranicznym.”

Zgłoszenia

Osoby zainteresowane zamówieniem szkolenia wewnętrznego prosimy o kontakt mailowy na adres a.sikorski@abcsikorski.pl lub tel. 602232510 albo 22 752-26-85