Reklamacje i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy spedycji i przewozu w przewozach drogowych: krajowych i międzynarodowych

Nauczymy jak składać reklamacje u przewoźnika i spedytora, jak sporządzić "protokół o stanie przesyłki" i czym się różni "złożenie zastrzeżeń do towaru" od "reklamacji". Doskonałe szkolenie dla logistyków, handlowców oraz osób korzystających z usług spedytora i przewoźnika.

PROGRAM SZKOLENIA

  • Przyczyny szkód w transporcie towarów oraz opóźnienia w dostawie:
    • nieprawidłowy wybór środka transportu, rodzaju pojazdu lub naczepy
    • niewłaściwy stan techniczny pojazdu, naczepy (łyse opony, brudna plandeka, obce zapachy…)
    • niewłaściwy załadunek i rozmieszczenie towaru na pojeździe
    • niewłaściwe opakowanie
    • i wiele innych

 

  • Umowa spedycji:
    • podstawy prawne umowy spedycji – czym różni się umowa spedycji od umowy przewozu
    • zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy - jak to robić poprawnie
    • odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
    • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
    • składanie reklamacji do spedytora - kto, kiedy i w jakiej formie

 

  • Ubezpieczenia:
    • ubezpieczenie OC Spedytora - co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
    • ubezpieczenie OC Przewoźnika -
    • ubezpieczenie CARGO - argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki”  w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia
    • przykłady praktyczne

 

  • Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe):
    • podstawy prawne
    • przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji
    • nowelizacja ustaw od 1 stycznia 2012 r.: odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru (nacisk osi, przekroczenie masy całkowitej pojazdu), wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia, w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców
    • list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna, informacyjna a także konstytutywna
    • obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
    • jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru oraz opóźnienia w dostawie: zastrzeżenie a reklamacja to nie to samo
    • terminy składania zastrzeżeń, terminy składania reklamacji
    • kto jest uprawniony do składania reklamacji do przewoźnika?
    • protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokołów
    • formularze reklamacyjne

 

  • Dyskusja i pytania

CZAS SZKOLENIA

8 godzin lekcyjnych (ok. 6 godzin zegarowych)

TERMIN

do ustalenia.

WYKŁADOWCA

mgr Andrzej Sikorski - zawodowy trener, absolwent Uniwersytetu Gdańskiego a także renomowanego Francuskiego Instytutu Zarządzania. Ma za sobą ponad 30 lat pracy w spedycji i transporcie międzynarodowym. Od kilkunastu lat szkoli logistyków, spedytorów i przewoźników.
Jest autorem książki „Transport i spedycja międzynarodowa w handlu zagranicznym.”

Zgłoszenia

Osoby zainteresowane zamówieniem szkolenia wewnętrznego prosimy o kontakt mailowy na adres a.sikorski@abcsikorski.pl lub tel. 602232510 albo 22 752-26-85